week 7-8

jezus, wat vliegt de tijd. ben hier alweer 2 maanden. en de weken lijken sneller en sneller te gaan.

week 7, school

zoals jullie gezien hebben, heb ik distortion geleerd in 20-30 min tijdens de masterclass. het toepassen van de distortion gaat nu heel goed. het is een soort van knopje vinden en het doet helemaal geen pijn. toch zal ik je niet adviseren om hier thuis mee te oefenen, want dan kan je het nog wel eens verkeerd doen en doen voel je het wel. we hadden op dinsdag les in blues, scales en pentagon etc en uiteindelijk moesten we ook een blues schrijven en hadden we ook een Afrikaans dansje geleerd. terug naar de roots van de blues. op maandag bracht iedereen zijn eigen gemaakte strottenhoofd mee en moesten we zelf ook de strottenhoofd zijn, je wilt niet weten hoe dat er uit zag.

Surprised
donderdag hadden we interpretatie en moesten we 3 nummers zingen, maar uiteindelijk ging het om je presentatie en het praatje tussen de nummers. ik was een beetje wazig in een van mijn verhalen. niemand die me kon volgen, maar had minder fouten gemaakt dan ik dacht. goed om het op te nemen
Laughing
ik heb super veel gave filmpjes, maar op het eind maak ik een compilatie van de academy.

voor de rest heb ik veel geoefend en het vrij laat gemaakt op school. ik heb ook een mentor gesprek gehad, dat ik mezelf moest gaan promoten als zangeres. ik heb hierover een aantal afspraken gemaakt met haar, zoals het maken van een demo, zodat ik een demo heb als ik hier klaar ben. ook hebben we het gehad over het uitdagen van mezelf, het zingen in de verschillende modes gaat me goed af en ook spelen met sound colour, dus ben ik toe aan de effecten, dus vandaar dat ik de distortion heb gedaan. de meeste in mijn klas zijn nog bezig met het zingen in de verschillende modes. maar meer en meer zijn toe aan de effecten, daar beginnen we mee na de vakantie. maar ik had moeite met het uitzoeken van nummers, waar ben ik goed in en wat zou ik graag willen zingen, dus ik moet mezelf gaan definieren als zangeres en contacten aanspreken. nu heb ik een zus met goede connecties, en een stiefpa in de muziekwereld, dus dat komt wel goed.

gezelligheid

donderdagavond was ik op stap met sarah. we zijn naar de royal guard party geweest. sarah's vriendje, jakob is namelijk een royal guard. voordat ik daar naar toe ging had ik echt een beeld van pearl harbor in mijn hoofd. het is namelijk zo, de royal guards zijn nu klaar met hun dienst en mogen eindelijk naar huis. dus geven ze een feestje. zij moeten zich om 9u verzamelen en de vrouwen kunnen zich toevoegen aan het gezelschap vanaf 11u. alle royal guards betalen 500kr en dat is voor de drank voor heel de avond, voor zowel de mannen en vrouwen. vrouwen konden dus gratis naar binnen en hadden gratis drank. om 11u waren de meesten natuurlijk al helemaal lazerus en konden niet wachten totdat de vrouwen naar binnen kwamen. dan kon het feestje pas echt beginnen. ik heb onwijs gelachen met sarah (DK) en we waren dan ook best wel dronken. het pearl harbor image klopte eigenlijk wel, alleen was het meer hedendaags! andere kleren, andere muziek, maar nog steeds mannen die off duty zijn en zich vergrijpen aan de vrouwen daar. helemaal dronken naar huis gefietst en 3u later ging de bel. tadaa bezoek..

iris en eline

het waren iris en eline. ik was nog steeds dronken toen ik opstond, en zij waren ook kapot. dus hebben we wat ontbeten en zijn we daarna in slaap gevallen. na een paar uurtjes zijn we vliegensvlug de stad ingegaan en heb ik ze alle mooie winkels van kopenhagen laten zien. of geprobeerd, want je hebt aan een dag niet genoeg. halverwege in vesterbro kwam sissy, deense collega van iris, met ons lunchen. zij heeft ons ook nog wat mooie winkels laten zien. uiteindelijk kwamen we helemaal uitgeput thuis met een hoop tassen en hadden we een dress-up party alsof we weer 15 waren. aangezien iedereen zo kort had geslapen, besloten we toch maar thuis te blijven en lekker op de bank te hangen en wederom een kleine kappersessie in de badkamer. de volgende ochtend besloten we van 10 tot 1 te winkelen en daarna wat sightseeing te doen met flo. 'helaas' konden we flo niet bereiken dus moesten we nog meer winkels bezoeken. later die dag zouden joeran, hannah en flo komen eten, maar die belden af met de reden.. te stoned, te dronken en te weinig tijd. dus hebben we heerlijk op zijn deens met zijn 3en het eten bereid. de denen gaan altijd met elkaar aan tafel zitten en iedereen doet wel wat. dat is leuk om zo echt samen te koken. we hebben natuurlijk heerlijk gelachen en vervolgens ons klaar gemaakt voor het concert op school, waar we arriveerden toen het was afgelopen, zoals ik dat altijd heb. maar flo, jakob, silje en anna waren daar en klaar om met ons te gaan partyen. eerst waren we naar de litlle vega gegaan, maar daar was werkelijk niks te doen, dus zijn we naar the meat district gegaan. dat was erg leuk, ook al was de beveilingsman erg irritant. na een aantal uren partyen zijn we naar mijn huis gegaan en tot 5/6u opgebleven en heeft flo nog een serenade gespeeld terwijl wij in bed lagen.

volgende ochtend, flo kwam ons ophalen en dan konden we eindelijk... op zoek naar de kleine zeemeermin en daarna naar de dierentuin. eline en ik konden niet wachten om haar eindelijk te ontmoeten en met haar te zingen. ja we hebben nu eenmaal een band met haar! we hebben rondgerend als kleine kinderen. de dierentuin is niet zo mooi als blijdorp, maar we hebben erg gelachen, ook al viel er op een gegeven moment hagel. gelukkig was dat van korte duur en hadden we de rest van de week mooi weer gehad. na de dierentuin zijn we nog naar christiania gegaan en hebben we, ja zelfs iris, bij een vegetarische tent gegeten. vervolgens nog even gechilld bij mij thuis en toen moesten iris en eline toch echt hun spullen pakken om naar huis te gaan.

week 8, school

songwriterweek

deze week was anders dan andere weken, volledig in de thema van songwriting. maandag kregen we 'tools' om liedjes te schrijven. vervolgens werden we in groepen ingedeeld en konden we beginnen met het proces. aangezien we maar 5 kamers hebben op school, konden er ook maar 5 groepen gevormd worden, dat betekende dat we met 5 a 6 mensen een nummer moesten schrijven. als je daar mee klaar was, was je vrij om kleinere groepen te vormen. we hadden al vrij snel een nummer gemaakt en op dinsdag was het nummer af. de samenwerking ging niet helemaal soepel, maar dat is onvermijdelijk als je met zoveel bent, die ieder vanuit een andere achtergrond en stijl komt. we waren het allemaal vrij eens met elkaar, op een persoon na. die heeft al mijn energie weggehaald tijdens dit proces. alleen maar; this is wrong, i don't like it. dus vroegen we haar wat er anders moest en het antwoord daarop was altijd i don't know, i can't do this, and this and this and this, so i don't know. jakob en ik besloten uit de groep te stappen na dinsdag, want het kostte teveel energie en bovendien was het nummer af. derest was het daar niet mee eens, wantzij voelden zich in de steek gelaten en wilde ook niet met haar achterblijven. de oplossing was uiteindelijk dat zij naar een andere groep is gegaan en wij nog een nummer hebben geschreven met zijn 4en. kim heeftaan zijn eigen nummer gewerkt. donderdag haddenwe het songwriterconcert. het was tijd om onze nummers naar buiten te brengen. eerst hebben we heerlijk met elkaar gegeten en toen begon het concert. we waren uiteindelijk de enige groep met 2 nummers. ik zal beide nummers bij mijn video's zetten. leuke twist aan het eind van de avond, is dat een jongenbezig is met eensoul/jazz-project en graag met mij samen zou willen werken. hij vond mijn stijl goed. uit deze week is gebleken, dat ik goed ben in melodieen en lyrics bedenken en ook voor het zorgen van dynamiek in een nummer.

Laughing

gezelligheid

veel tijd aan het songwriten gespendeerd, en donderdag zijn we nog met 15/20 man uitgegaan om de week goed af te sluiten. vrijdag heerlijk lang in bed gelegen, maar dat ergens wel zonde want het weer was perfect, dus zijn flo en ik naar het strand gegaan. lekker samen fietsen langs het strand en daarna nog heerlijk in de zon gezeten op een 5m hoge duikplank in de zee. heel erg gaaf ontwerp door een zweedse architect. daarna lekker thuis gegeten en nog kort naar een college party geweest. zaterdag weer naar het strand geweest met niels en thomas en daar heerlijk geslapen, kleurtje opdoen, overgooien met sokken, het water voelen (-5 ofzo

Surprised
) en thee drinken en koekjes eten. 's avonds met niels en thomas wat gegeten en daarna met flo en jakob een drankje gedaan in de studentenhauser. vandaag weer mijn blog schrijven en vanavond gezellig hangen met flo.

ik heb nu vakantie, en kom vrijdag 10 april even naar huis, land rond 5uop schipholen vlieg dinsdagochtend terug. misschien dat ik sommige van jullie nog zie

xx

Reacties

Reacties

Iris

Het was te gek in Kopenhagen...nieuwe trip voor 5dgn Cph staan weer geboekt voor 20-mei!!!
Heerlijk chillen.....en weer lekker gek doen....nou heb je ff een kadootje gegeven ...zodat je weer wat meer fotos erop kan pleuren...

tot volgende week KRAM Iris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!