week 3-4

daar ben ik weer eens.

jeetje moeilijk te onthouden wat je allemaal meemaakt. natuurlijk hebben jullie al wat foto's gezien.

eind week2

we zijn zaterdag naar anna gegaan en het was belachelijk aan het sneeuwen, zoals jullie kunnen zien op de foto's. wel een prachtig zicht. bij anna was de stroom uitgevallen alleen in de keuken had ze stroom, dus we moesten overal kaarsjes plaatsen, maar dat zorgde wel voor een gezellige sfeer. daarna zijn we op stap gegaan naar the jazz house. erg leuke plek, waar je leuk kunt dansen. we waren met meer vrouwen dan mannen, dus we hadden soms moeite de Denen van ons vandaag te houden. dit geeft me ook een mooie opening om even wat over de Denen te vertellen. Leuk voor de vrijgezellen onder ons, de Denen zijn erg makkelijk en ook mooi. naar mijn idee zijn ze misschien wel iets te makkelijk. misschien is het wel iets scandinavisch, want ook Noren geven zo snel hun nummer weg. wat ook grappig is, is dat Denen hun schoenen uittrekken als ze ergens binnen komen. dat is een gewoonte, want je wilt niet iemand anders zijn vloer vuil maken. voor de rest lijken Denen en Nederlanders qua mentaliteit en humor erg op elkaar. er zijn ook veel woorden die hetzelfde zijn. elke keer als ik met mijn huisgenootjes praat en we weten het woord niet in het Engels, dan zeggen we het in onze eigen taal en dan blijkt het hetzelfde te zijn. bovendien zijn Denen heel erg goed in drinken. ze drinken echt heel snel en veel. niels had me ook zondag meegenomen naar een typisch deens oud bruin cafe. er was een open mic night en niels had zijn accordeon meegenomen. er waren wat vrienden van hem daar en voor de rest alleen maar compacte 70+ mannen die aan het zingen waren. er was ook een vrouw uit nigeria en ze wilde ook zingen, maar ze was knetter dronken. ze zei tegen de pianist, speel maar wat en ik zing dan wel wat. dat was echt het grappigste ooit.

week 3

deze week had ik respect van aretha franklin gezongen tijdens de masterclass. ik wilde de edge leren. nou dat ging heel erg goed! edge noemden ze eerst belten, het volume is heel hard en de klank heeft veel boventonen. mijn edge is zo luid, dat er een paar de klas uitl iepen hahaha en de anderen zo onder de indruk dat ze wilden blijven, maar met hun vingers in hun oren zaten. hahaha. interpretatie had ik deze week wel, maar ik hoefde niet te zingen. donderdagavond was ik met marie naar de ZOO bar. erg gezellige bar, met alleen maar high fashionmensen, misschien een beetje te voor mij. uiteindelijk wilden we naar een andere plek, maar wisten niet wat, dus zijn we naar huis gegaan :). ik moest ook mijn spullen pakken, want ik vloog de volgende ochtend naar Duitsland. de luchthaven is op 12 min afstand vanaf mijn huis met de metro. dus dat was goed te doen. eenmaal in dusseldorf aangekomen, moest ik een uur wachten op de trein. dat is geen aanrader, in je eentje op het station. ik wilde niet weg, want stel je voor dat ik zou verdwalen. wat een hoeveelheid zwervers ook. het was heel erg wennen om weer met euro's te betalen, want ik rekende van euro's naar kronen en weer terug naar euro's. hahaha beetje suf. na 1,5u in de trein te zitten, was ik eindelijk in Utrecht. daar stond Roland op mij te wachten. we waren natuurlijk heel erg blij om elkaar te zien. mijn ouders en merel zijn ook naar utrecht gekomen en daar hebben we even een drankje gedaan met elkaar. het was heel erg leuk om ze weer te zien en ook om te zien dat het goed met ze gaat. zaterdag was Roland jarig. we hadden boodschappen gedaan en natuurlijk heb ik kaas ingeslagen, want NL kaas is vrij prijzig hier. hetwas ook super raar om weer dingen in het nederlands te vragen. de verjaardag van roland was erg gezellig, met al zijn vrienden. ik kon natuurlijk over niks anders praten dan zingen. zondag hadden we nog wat tijd samen en gingen we ook nog even naar eindhoven, want ik moest daar wat spullen ophalen. om half 8 had ik de trein weer terug naar Kopenhagen. natuurlijk was het weer moeilijk om afscheid te nemen. de treinreiswas wel een bijzondere ervaring. ik had een zitplaats gereserveerd, maar dat treinstel was er niet, dus had ik een coupe met 6 ligplaatsen voor mezelf. in het begin vond het wel een beetje eng, maar je kan de deur op slot doen. elke keer als je grens overgaat, komt de douane langs. dus in duitsland en denemarken en staat de trein een half uur stil. heel wazig was dat.

week 4

maandagochtend kwam ik aan op station in Kopenhagen. ik was een uurtje te laat op school, want ik moest even mijn spullen thuis droppen, maar dat wisten ze. we moesten een nummer uitkiezen voor de klassieke masterclass in week 6. ik heb 'queen of the night' van mozart, alleen zing ik het in het Duits'der holle rache'. hier heb ik deze week op geoefend. tijdens de masterclass heb ik frontin' gezongen. dat ging heel goed, ik heb gewerkt aan mijn improvisatie en ritme. geen mensen de klas uit gejaagd hahaha. tijdens interpretatie moest ik wat zingen, maar ik was een beetje out of focus deze week. dus ik wist niet wat ik moest zingen, uiteindelijk koos ik voor Yesterday van de Beatles. het grappige was dat mijn lerares (andere dan vorige keer) zei, dat ik het goed gezongen had, maar dat niemand naar alleen een technisch goede zangeres wilde luisteren. dat was ergens wel een compliment, want ik zie mezelf helemaal niet als een technisch goede zangeres. maar ik heb geen band met het liedje en dat konden ze horen. reacties uit de klas waren dat ze ergens wilden luisteren omdat het goed gezongen was, maar aan de andere kant raakten ik soms hun interesse kwijt. om het interessant te maken, deden we een experiment. elke keer als ikiemands aandacht verloor, moest diegene zich omdraaien met zijn rug naar mij toe. als het weer interessant werd, mochten ze weer terug draaien. dat was heel erg interessant om te leren. iedereen zei wel dat ik normaal zoveel emoties toon in mijn zingen en nu zagen ze daar helemaal niks van. 's avonds hadden we microfoon techniek lessen. we moesten verschillende microfoons testen en kijken welke het beste bij jou paste. er waren 5 microfoons en het maakte eigenlijk niet veel uit bij mij. daarna moesten we een liedje zingen. dat hebben jullie gezien bij de video's. vrijdag lekkerniks gedaan.

zaterdag was ik echt toe aan een wandeling. ja jullielezen het goed. toevallig had mijn huisgenootje niels hetzelfde idee.maar plannen wijzigenweleens en dus zijnwe gaanfietsen enwaren we verdwaald omdat niels een short cut probeerde te zoeken. uiteindelijk kwamen we bijeen heel oud haventje. daar stond een vriend van niels op ons te wachten. het haventje was zo oud en authentiek. oude houten boten en woonboten en grappige houten hutjes. daarna zijn we een typisch deens gerecht gaan eten, namelijk frikandellen. soort van gehaktballen met rode bieten, augurken en een sausje. erg lekker. maar het was op een hele vreemde plek. het leek een soort van industriegebied met opslagruimtes en daar stond achter hekken een klein hutje. en daar hebben we gegeten :). ik heb echt een mooi en bijzonder stuk van kopenhagen gezien. maar niels laat me altijd de oude authentieke deense plaatsen zien, heel erg leuk. ik zou eigenlijk ook nog met flo gaan zwemmen, en daarna hadden we een feestje bij hem thuis, maar ik was een beetje laat.sarah had ons ook uitgenodigd voor de avond, dus zijnwe (joeren, flo en ik) toch maar naar sarah gegaan. en hadden we het feestje geannuleerd.ze had heerlijk eten gemaakt met haar vriendje en smoothies. op een gegeven moment zijn we 's avonds het bos in gegaan. dat was zo grappig, maar in het begin wel eng. ik had de videocamera, dus we hebben onze eigen blairwitch project gemaakt. daarna hebben we een spelletje gedaan en een film gekeken en muziek gemaakt. de volgende ochtend heerlijk ontbeten en weer terug naar kopenhagen.

Reacties

Reacties

Iris

Lekkkerr hooorrrrr al die verhalen....Maar nog 2weekjes voor mij en dan ben ik weer in die geweldige stad met eline en dan wil ik ook es ff losjes daar hahahaha.....

kusssss

Kuki

Tof om te lezen, Cryz; het is een hele inspirerende tijd. Ik denk dat je hier later met heel veel voldoening op terug zult kijken. Het zal erg wennen voor je, straks in NL, want dit is toch wel een soort zang walhalla...

Hier stevig in de tuin gewerkt, allerlei bomen ontward en verpland en enorm veel tuinafval opgestookt. We zijn volop bezig met 11-4, het belooft heel wat, maar het is een niet geringe onderneming dit feest...

Veel liefs van KUUK

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!