2 weken school

hi hi, daar ben ik maar weer eens.

het is soms lastig tijd te vinden om even rustig te zitten en jullie te vertellen wat ik allemaal mee maak. maak erg lange dagen, vandaag weer tot 23.15u op school gezeten. maar het is super leuk.

week 1

laat ik even beginnen bij mijn eerste dag op school. het begon natuurlijk met een kennismaking. we zijn met zijn 27en, 7 jongens en 20 meiden. sommige zijn proffesioneel en andere amateur, zoals ik bijvoorbeeld. daarna kregen we een beetje uitleg over de technieken en om elkaar te leren kennen, moesten we een liedje maken (improviseren). nou dat is een van de dingen waar ik echt niet goed in ben, dus was meteen een uitdaging. uiteindelijk hadden we echt een heel leuk stukje bedacht en kregen de anderen aan het dansen.

de dagen daarna hebben de verschillende modes waarin je iets kan zingen besproken en natuurlijk ademsteun en niet te vergeten, hoe moet je het oefenen. dit was allemaal gezamelijk, maar donderdag werden de 2 groepen bekend gemaakt. de groepen zijn gemaakt, omdat het niet goed werkt als je met 27 man werkt elke dag. donderdag waren we om 1u klaar en dus zijn we met een aantal naar de ... jaja KARAOKE bar gegaan. we hadden super veel lol en konden meteen oefenen. de tent was verder leeg, maar het was zo gezellig.

vrijdagochtend kwam Roland me opzoeken. we hebben eigenlijk niet heel veel van CPH gezien, maar gewoon genoten van elkaar. 's avonds zijn we naar het welkomsconcert gegaan, waar ik helaas niet hoefde te zingen. maar het was super om de docenten te horen en natuurlijk Catherine Sadolin, the developer of it all. het feestje op school was tot 2u en daarna zijn we dronken een barretje op gaan zoeken. Zaterdag, valentijsdag! (sorry eric, dat ik niks heb laten weten, maar bij deze nog gefeliciteerd!!

Sealed
)wat te doen op zo'n romantische commerciele dag. het leek ons wel leuk om naar Zweden te gaan, dus dat hebben we ook gedaan. je kan daar ook goed shoppen en de zweedse kronen zijn een stuk goedkoper! en het is maar een half uurtje rijden over een brug die ietwat aan de prijzige kant was
Surprised
! zondag was ik zo moe, dus hebben we lekker in bed gelegen en later op de avond zijn we naar wat maatjes van school gegaan. daar hebben we heerlijk gezongen en gespeeld met zijn allen. iedereen (behalve ik) kan wel gitaar of piano spelen.

week 2

maandagochtend moest ik roland gedag zeggen. dat was uiteraard wel moeilijk, en het kon ook niet anders dan dat ik te laat op school was. (wel maar 5 min) het was best grappig, want de lerares zei meteen toen ik binnenkwam, was het moeilijk afstand nemen van je vriendje. anderen hadden haar al ingelicht. maarja dan weer terug focussen op school. de improvisatie lessen zijn erg leuk en uitdagend. we worden erg aangespoord ook onze eigen nummers te schrijven. op woensdag mocht ik eindelijk mijn eigen nr zingen. ik koos voor 'kissing you' van des'ree en the theme song van romeo en juliet. ik wilde het op een bepaalde manier zingen en eigenlijk ging het me zo goed af. makkelijker dan ik dacht, terwijl ik er zo mee aan het strugglen was. vandaag hadden we interpretatie en music&ambitions. het was een hele interessante en emotionele dag. je moest een nummer kiezen dat je heel goed kent. ik koos voor 'vlieg met me mee' van trijntje oosterhuis. het was in het NL, dus er was niemand die me kon verstaan. maar zij moesten de emoties opschrijven die zij voelden terwijl ik het zong. het was zo interessant dat iedereen precies wist wat ik over wilde brengen, zonder een woord te begrijpen. we begonnen te praten over de betekenis van het liedje en wat dat voor mij betekende, maar een meisje begreep mijn gevoelens zo goed, dat ik moest huilen. gewoon omdat ik zo verbaasd was dat ze dat er uit kon halen. daarna moest ik het nog een keer zingen en iedereen had de tranen in de ogen. het is zo mooi dat je mensen kan raken met je muziek. en dat wil ik meer doen, dus bij music&ambitions heb ik als doel gesteld dat ik het komende jaar minstens 2 nummers schrijf. het eerste nummer moet al af zijn op 2 april, want dan hebben we een songwriterconcert.

om mijn muzikale kant verder te ontwikkelen, begin ik morgen met gitaarlessen. wat trouwens echt heel top is, is dat veel mensen om mijn hulp vragen, omdat ik al in veel modes kan zingen (zonder het te weten). dus na school blijven we altijd tot min. 18.00u, maar soms gaan we even ergens wat eten en blijf ik tot 23.00 op school. het is zo'nunieke ervaring om tussen zoveel talentvolle mensen te zijn. zoals mijn huisgenootje tegen mij zei, mijn leven bestaat uit eten, drinken, slapen en zingen. nog geen mooie mannen ontmoet om aan jullie voor te stellen (sorry iris). het is misschien niet heel erg boeiend voor jullie, maar dit is wat me nu bezig houdt... muziek! ook thuis, woon tussen muzikale mensen (tore: drummer, Niels: singer/songwriter). kijk maar naar mijn filmpje 'we're pumping the matras blues'.

dank je wel voor de reacties, vind ik erg leuk om te lezen!!!

dikke kus

Reacties

Reacties

Erik

Gaaf zeg!

markéta

Hee mopskieee,

wat gaaf dat je gitaarlessen gaat volgen. Ik verwacht nu wel een serenade als je terug bent ;)
Je kamer ziet er super leuk uit!! Geniet er maar van. Groeten aan je huisgenoot ;)
dikke knuffel koeskies

Grace

Lief nichtje, mooi dat je met schijven over zingen ook emotie kan overbrengen. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en je passie kunt delen met anderen.
Jij moeite met improviseren? volgens mij hebben wij nog een mooie carnavalshit liggen (voor volgend jaar dan maar). Ik wil je graag komen opzoeken als je daar zin en tijd voor hebt dus we houden contact. Geniet ervan, nachtegaaltje!

x Grace

Hidde

Hey crysie, goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Blijf foto's uploaden, is leuk om te zien hoe het daar is. Echt jammer dat er geen lekker gasten zijn maaarrrrrrr, hoe zit het met de vrouwen ;) ??
Have fun!!
x
Hid

karen

YOU MAKE ME PROUD!!! kick ass daar dus... goed te horen dat je zo aan het genieten bent! Verdient!
Wel jammer dat ik nu zonder jou moet housen op de carnavalsbeat... maar goed, als jij beloofd op zondagmiddag om 15.00 uur een carnavalsplaatje aan te zetten,... is het balen al minder ;)

Hele dikke kus.... en hoop tot snel!!!!!!!!!!
laat ze een branbants poepie ruiken daar!

lucas en merel

hi mooi verhaal van zingen enz.
lieve knuffel en kussen hier voor jou
x merel ,kukkie ,jeanette ,iris


Volgens mij heb je een WERELDTIJD daar in CPH. Super om te lezen, Cryzzz!!!!
Kukie

eline

hoi! wat leuk om te lezen! als je weer eens op skype zit kunnen we weer bijkletsen! succes nog daar en heel veel plezier... xx eline

Carolina

Hi Crys!

Wat leuk om je belevenissen te lezen!
Heel veel plezier daar!!!

Liefs, Caro

Botje

Fijn om te lezen Crys!

X

Botje

Anouk

Hi meissie!
Wat super leuk om te lezen! Doe je goed daar, hele dag lekker zingen! En creatief word je wel daar met dat pompje uit het filmpje haha!
Kijk nu al uit naar je volgende stories, en veel foto's blijven maken :)!!
XX
Anouk

Ilona

Crysje, het klinkt allemaal geweldig! Heb gister nog je filmpjes bekeken, van de jamsessies.. Wow, echt super! Je bent volgensmij nu al een heel stuk gegroeid.. En wat kan je leuke gezichten trekken als het eventjes niet goed gaat, haha. Maar dat geeft toch helemaal niet!
Hoop dat alles goed gaat met je en dat het steeds beter gaat met je gitaarlessen!
Misschien kan je mij ook wat leren als je weer terug bent.
Geniet nog lekker en doe je best met zingen.. Want je doet het echt super!
Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!