week 9-10

jeetje ik loop een beetje achter. een vakantie deed ons allen goed, na een soms wat moeizame samenwerking in de songwriterweek, kan een weekje zonder elkaar geen kwaad.

week 9, vakantie

maandag naar het strand met marie, en dinsdag had ik ook met marie afgesproken. we hadden een heerlijk dagje met just girls. dus wat hebben we gedaan, een moddermasker! dat was super leuk, en we hebben wat mooie foto's gemaakt. daarna zijn we op stap gegaan, maar alle tenten waar we naar toe wilden gaan, waren net gesloten. toen kwamen we bij out of juice, wat ook net gesloten was en daar hadden we wat deense jongens ontmoet die naar de karel gingen. volgens mij normaliter een snobbish place, maar het was tequila night, dus een shotje was 10kr. dus dat is niks! marie en ik waren beiden onze ID vergeten, die je hier bijna overal nodig hebt om ergens binnen tekomen, dus we mochten in eerste instantie niet naar binnen. uiteindelijk een vriendelijk praatje met de uitsmijter gemaakt en mochten we toch naar binnen. op zoek naar de denen, waarvan een deen/NLer. natuurlijk was er weer een Deen die me probeerde te zoenen (zijn echt te makkelijk), maar dat feestje ging niet door. ik had een weddenschap met hem afgelegd, namelijk als zijn vriend marie zoende, dan mocht guh zoenen. nou, maak ik normaal niet zulke weddenschappen, maar dit was een pretty safe bet, dus dat kon ik wel doen. haha die jongen super teleurgesteld, want hij was zo overtuigd van de charme van zijn vriend. maarja zij kennen marie niet! uiteindelijk toen we naar huis gingen, regende het als een gieter, dus hebben we de metro gepakt naar norreport. het was een halte, dus 5, iig nog geen 10 min lopen, maar hetregende zo hard dat we met de metro wilden. wat bleek nou, ze waren aan het werk, dus er reden minder metro's, maar de tijd veranderde steeds van 4 naar 10 naar 20min. uiteindelijk hebben meer dan een half uur gewacht op de metro om vervolgens de bus te pakken. oh en bij de metro werd een jongen in elkaar getrapt en een andere jongen was aan het kotsen, dus was erg fijn. (zouden wij samenkunnenmeemaken, kaar!) mijn fiets stond nog ergens halverwege norrebro, dus ik ben gaan lopen en vervolgens naar marie gefietst, omdat mijn huis te ver was.

volgende dag met flo door het park in norrebrogewandeld en 's avonds geoefend op school. donderdag belde sarah mij op of ik mee wilde gaan naar een concert van tim christensen, deense artiest. ze had een kaartje over, flo ging ook, dus zijn we naar roskilde gereden. het concert was ook in roskilde. we waren wat eerder gegaan om het stadje te ontdekken. je hebt er een vikingenmuseum en het is ook een bouwplaats voor vikingboten. die maken ze daar nog steeds, erg leuk! het concert was ook goed, we konden goed vooraan staan. daarna zijn flo en ik naar huis gegaan. want ik moest mijn vlucht halende volgende dag.flo en ik gingen nog even lunchen voordat ik het vliegveld ging. ik had mijn koffer in de ochtend al ingecheckt aangezien het 15min is naar het vliegveld. het was een prachtige zonnige dag, echt super warm. we besloten samen te fietsen naar het vliegveld, maar een gegeven moment namen we een bocht, maar ik nam hem iets scherper dan flo had verwacht en dus botsten we tegen elkaar. flo zijn ketting lag eraf, maar ik moest doorfietsen. nou ruim op tijd bij de gate, dacht ik.. wat bleek nou, sta ik bij de verkeerde gate te wachten, en ik kom er natuurlijk pas achter als hetvliegtuig al 10min weg is. dillema, even mama bellen! nou, ik kon uiteindelijk weer naar huis, want er gingen geen vluchten meer die dag naar amsterdam. thuis een nieuwe vlucht geboekt met dank aan mama en lucas en 's avonds diner en een drankje met flo, marie, joeran en vrienden van flo. volgende ochtend om 8.15 mijn vlucht gehaald, waar roland me op heeft gehaald. thuis waren de voorbereidingen aan de gang voor de verjaardag van luuk, 50j! erg mooi feest, heb erg genoten.

week 10, weer terug naar school

dinsdagochtend om 6.55u moest ik mijn vlucht halen. het zag er bijna naar uit dat ik die ook ging missen, want er stond me toch een rij bij de bagagecheck. bijna 45min moeten wachten, mijn boardingtime was 6.25 en toen ik stond ik nog lekker achteraan. 6.50 was ik uiteindelijk uit de rij, omdat ik bij de bussiness-check mocht. super veel mensen in de stress, want die hadden hetzelfde probleem als ik. ik sprinten als een dolle en zat om 6.54 in het vliegtuig. gelukkig waren ze op de hoogte van de situatie en bleven ze wachten, maar ik zou toch diep ongelukkig zijn geweest als het niet goed ging. dinsdag moesten we een blues zingen en tijdens de masterclass op woensdag heb ik 'i don't wanna miss a thing' gezongen van aerosmith, waarin ik nog meer effects heb toegepast, namelijk creaks, creaking, vocal breaks en distortion :). video komt morgen online. en op donderdag interpretatie 'maybe this time' van liza minelli gezongen uit de musical cabaret, want we hadden les vaneen acteur ole rasmus. erg leuk om het via het acteren te benaderen.

gezelligheid

vrijdag met zijn achten uiteten geweest bij de rizraz en daarna nog wat drankjes bij studentenhuset. zaterdag zouden we naar christiania gaan, maar hebben flo en ik op school gechilld tot 2u 's nachts.. ja weet eigenlijk ook niet waarom. er zijn wel leukere plekken hoor hihi.. zondag was weer een rustdag.. genieten van de zon. het is hier nu al een paar weken belachelijk mooi weer, lang leve slippers, jurkjes en het strand!

nieuwe ontwikkeling

tijdens het songwriter concert kwam een jongen naar me toe die geinteresseerd was in mij als zangeres. we zijn nu begonnen met een co-writer project. zaterdag had ik met hem afgesproken en hebben een beetje gejamd en ideeen uitgewerkt en een ruige versie van het nr opgenomen, de komende weken gaan we aan meerdere nummers werken en deze opnemen bij hem thuis. hij heeft een soort van ministudio thuis, erg gaaf! studiowerk is voor mij natuurlijk helemaal nieuw en liedjes schrijven, maar ik beloof je het wordt erg tof! althans ik ben er zelf erg blij mee. de stijl is jazz/soul/pop-ish.. echt iets voor mij dus

Laughing

kram..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!