week 5-6

Lente

eindelijk is het zover. het is lente! de zon schijnt heerlijk en het is zo fijn om elke ochtend naar school te fietsen.

week 5, school

natuurlijk weer wat technieklessen op de maandag en op dinsdag hadden we een crash workshop. hierbij leerden hoe een DA system werkt, hoe je een geluidsysteem aansluit en waar al die 1000 knopjes voor zijn. maar we hadden maar tot 1u les, dus zijn we (flo, joeran, marie en ik) gaan zwemmen vlakbij het station. ze hebben daar een rond zwembad, dus je kan steeds rondjes zwemmen in plaats van baantjes. best leuk, alhoewel ik dat snel beu was. (echter voor mijn conditie kon het geen kwaad)marie en flo waren aan het zwemmen voor hun conditie, dus joeran en ik moesten wat anders vinden.. en wat vonden wij achter een grote hoge muur... jawel verschillende duikplanken. de hoogste was 5m. ik durfde eerst niet, maar ben uiteindelijk toch gegaan. vervolgens een backflip gedaan vanaf de kant zoals ik altijd doe. maar ik dacht misschien kan ik mijn grenzen verleggen, zoals ik sinds mijn verblijf hier alleen maar doe, dus ik maakte een backflip van 1m... en toen van 2m. dat was echt het einde! misschien ga ik de volgende keer nog een stapje hoger. later vonden we de whirpool en in de kleedkamer had je een sauna. oh het gekke is, dat de kleedkamers helemaal apart zijn. nu denk je, wat is daar gek aan.. nou ik liep dus de kleedkamer binnen en er stonden alleen maar naakte vrouwen. ik wist niet waar ik het zoeken moest, haha. gelukkig was er een apart hokje waar ik me kon omkleden. daarna nog gepingpongd en vervolgens terug naar school om te oefenen. ik had heel veel moeite om de hoge noten te zingen en in bepaalde modes, terwijl ik daar normaal altijd in zing. maar ik had zoveel het andere geoefend, dat mijn lichaam zei, 'hallo, wat wil je nou?'. dat leidde er toe dat alles een beetje shaky was. deze week was zo frustrerend en week 4 ook. voorheen was alles zo makkelijk en nu kon ik niks meer. en uiteraard koos ik ook voor een marathon nummer (qua ademtechniek), listen van beyonce. nou dat klonk nergens naar, dus ben ik terug gegaan naar de basic oefeningen en heb ik heel veel geluisterd naar waar ik gewoonlijk naar luister. om het gevoel terug te krijgen. donderdag hoefde ik niet te zingen gelukkig, maar had ik music en ambition, waar ik veel geleerd heb over contracten, labels etc.

gezelligheid

op woensdag waren we voor het eerst naar de drop inn, waar een jamsessie was. wat overigens meerop een concert leek. maar het was erg gezellig. donderdag was ik naar de cd release van Kim (DK) gegaan. super gaaf, dikke heavy metal! erg genoten.vrijdag nam ik een dagje rust! om te herstellen van de frustrerende week. 's avonds ben ik met hannah (NO) uit eten gegaan en zijn we later een barretje ingegaan, waar flo zich later toevoegde aan ons gezelschap.hannah heeft dezelfde humor als ik, simpel dus! , maar we hebben altijd veel lol. daarna zijn we naar de colorbar en underbar gegaan. toen we daar binnen kwamen haalde hannah meteen 12 shotjes voor ons 3en. dat kind spendeert geld als een dolle, omdat noorwegen nog duurder is denemarken. zaterdag heb ik een filmpje gekeken bij hannah en zijn we samen op de bank in slaap gevallen. maar we kennen elkaar nog niet zo goed, dus lagen we zo vreemd te slapen, haha dat heb ik nooit eerder gedaan.zondag nog even bij haar gehangen en vervolgens lekker niks gedaan.

week 6, school

maandag les in anatomie, bekend terrein. maar het is wel een goede oefening het ook in het engels uit te leggen. verder hebben we filmpjes bekeken van de stembanden terwijlmijn docent zongin de verschillende modes. heel erg interessant! dinsdag leerden we rappen. we moesten een bestaande rap zingen met zijn 2en. natuurlijk hannah en ik, ik zal het filmpje er nog wel op zetten. en daarna moesten we een rap schrijven op emenim, hi my name is... dat was erg grappig. woensdag was het zover, toen mocht ik eindelijk mozart zingen, the queen of the night in de originele toonhoogte. en het klonk verassend goed, met een beetje schaafwerk hier en daar. maar daar zijn masterclasses voor.tijdens performancezong ik niemand, van replay. we moesten werken met hoog en lage status, iets met zelfvertrouwen etc. heel leuk om een liedje zo te benaderen. inmiddels heb ik mijn sound helemaal teruggevonden deze week en kan ik alles weer zingen en zelfs beter en hoger. mijn stem werkt als nooit te voren. verder hadden we in de studiegroepen gewerkt aan interpretatie en hadden we een cvi zangspel ontworpen. dus je moet wel bekend zijn met de techniek, maar we hebben wel gelachen. voor de rest ben ik tot 12u op school gebleven en vrijdag iets na 12en zelfs.

gezelligheid

maandag uiteten geweest met flo en daarna nog even bij mij thee gedronken. ik was zo lief om mijn fiets uit te lenen aan flo, maar die hield er halverwege opeens mee op. dus moest ik heel de week met de metro naar school. vrijdag hadden we hem eindelijk weer gemaakt. woensdagavond uiteraard weer naar de drop inn, waar sofia als enige the guts had om een liedje te zingen. donderdag en vrijdag dus tot laat op school, maar donderdag tussendoor wel even gezellig gegeten met jakob en joeran. vrijdag kwam ik thuis om half 1 's nachts, belt flo me om 1u op, hi, are you up for something funny? jullie kennen mij, dus dat is natuurlijk een overbodige vraag. wat bleek nou, hij had de tondeuse gepakt en een stukje van zijn haren af gehaald. maar het leek beter als ik de rest zou doen. hahaha dus komt meneer om half 2 aanzetten met zijn tondeuse. we hebben eerst nog gezellig met mijn huisgenoten gekletst en gedronken, voordat we begonnen aan de ellende. uiteindelijk waren we om 5u 's nachts klaar. met pijn in mijn hart heb ik het beste proberen te maken van hetgeen dat hij wilde. ik als voorstander van lang haar bij mannen vind dat de tondeuse verboden zou moeten worden. flo ging naar huis en tore stond op om te gaan vissen. toen ik wakker werd, kwam tore thuis met 20 hele mooieharingen. nu is niels een echte vissersman, dus was die zo vrij om de vis te ontleden. al mijn andere huisgenootjes vonden het zo interessant dat ze ook mee deden. echt te smerig! typisch scandinavisch. uiteindelijk hebben we de vis gegeten en hadden we onze eerste maal samen met alle huisgenootjes. ik was echter wel veel te laat voor het concert op school, maar gelukkig zit ik met muziekfreaks op school en zijn we weer naar de drop inn gegaan, waar een concert was. uiteindelijk wilden flo en ik toch echt dansen, maar was het vrij laat en hadden we geen zin om 100 tot 200 dkk neer te leggen voor een 2 uurtjes dansen, dus hebben we een 1/1,5u bij de burger king gezeten (maar ik met McDonalds). zondag was een mooie zonnige dag en heb ik weer lekker niks gedaan.

foto's en filmpjes volgen...

Reacties

Reacties

Kara

Yoww Yoww Kippie hier, je vermaakt je goed zo te zien ! Top dat je deze stap genomen hebt ! Weet zeker dat we nog veel van je zullen horen !!

Heel veel succes en geniet van je tijd daaro !!

xx Kippie

Kara

ps... ik lees fanatiek je verhaaltjes en spiek uiteraard ook naar je foto`s en video`s... Dus zet er nog maar wat op, dan heb ik ook wat te doen ;-)

xxx

lotte

Hi lieverd!
Nu pas een reactie (ik heb een keer tijd, lees: niks te doen op t werk).. Maar ik geniet wel elke keer van je verhalen! Wat een mooie dingen maak je mee! Vind t heerlijk om te lezen wat je allemaal doet.. Zo te lezen heb je t super naar je zin en gaat het allemaal heel goed! En helemaal met zingen.. Ik wil meer filmpjes! :-)
Geniet van je tijd daar mop! En blijf verhalen schrijven/vertellen! Leuk!!
Kom je in de tussentijd nog eens n bezoekje aan NL brengen?
Dikke kus lot

Caro je ex-studiegenootje ;)

Leukleukleuk!

Ik volg je verhalen en bekijk de filmpjes af en toe. Het lijkt me een super opleiding! Succes met alles :)

Groetjes,
Carolina

koempie

hee woest aantrekkelijke,

wat naar dat je week niet zo leuk was maar vorige week maakte dan wel weer veel goed. Soms lukken de dingen gewoon niet, maar dat is niet erg. Dat komt vaak wel weer goed. Heel veel plezier nog daar en jammer van die langen haren... ;)
dikke knuffel

Big sister Iris the virus!!

Well well, looking good the new pics sis....jezus wat ben je afgevallen....

Nog 1.5 nachtje slapen en dan ben ik er samen eline...WOEHOOEEE KOPENHAGEN ONVEILIG MAKEN!!
Kan niet wachten kusssss

Inge Jong

Lieve Crys,

Wat heerlijk om je verhalen te lezen en je foto's te zien! Doet mij goed om te zien dat je het naar je zin hebt, ben zo blij dat je gewoon gegaan bent!
Die 5 maanden vliegen om zo...
Geniet en leef!
Dikke knuffel, Inge

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!